Посрещаме месец октомври с една от най-широко разпространените профилактични кампании в света - тази за рака на гърдата. Розовият месец е посветен на борбата с рака на гърдата и цели да насочи вниманието ни към ранната диагностика и навременните профилактични прегледи. Но защо розов месец и как една розова панделка оцвети месец октомври и стана световно призната, разберете в следващите редове.

Когато видим розова панделка, поставена на сако или риза, автоматично се сещаме за борбата с рака на гърдата. Чудили ли сте се някога защо панделка, защо точно розова и как се свързва тя с рака на гърдата? Време е за кратка вдъхновяваща история за една жена.

В началото на 90-те Шарлот Хейли, 60-годишна дама, която се е възстановила успешно от рак на гърдата, изработва хиляди панделки в прасковен цвят с картичка, на която призовава за повече информираност.

Посланието ѝ бързо се разпространява от уста на уста, а Александра Пенни, редактор на списание Self, проявява интерес към идеята. Тъй като не могат да използват прасковената панделка на Хейли по правни причини, те променят панделката в розов цвят. Евелин Лаудер решава да подкрепи кампанията още от самото ѝ начало през 1992 г..  С познанията си тя посвещава себе си и компанията на каузата. Те използват силата на портфолиото от марки, екип, партньори и организации, с които сътрудничат, за да повлияят положително на глобалната общност за рак на гърдата. Заедно разпространяват 1,5 милиона розови панделки в магазините за грим на Estée Lauder. Събират над 200 000 подписа в петиции към правителството за увеличаване на финансирането за изследване на рака на гърдата.

С обединени усилия розовата панделка се превръща от идея на една борбена жена в световен символ в борбата с рака на гърдата. 

Днес The Estée Lauder Companies Inc. отбелязват 30-тата годишнина от основаването на своята кампания за борба с рака на гърдата и глобалния ѝ принос към обществото на засегнатите от заболяването. През последните 30 години в световен мащаб кампанията финансира медицински проучвания и осигурява стипендии, както и медицински ресурси и центрове за лечение, включително достъп до мамографии и скрининг за уязвимите групи с ограничен достъп до здравеопазване, организира подробни беседи за важността от осведоменост за здравето на гърдите и ранната диагностика чрез дискусии между обществото на засегнатите от рак на гърдата, медицински експерти и ключови лидери на обществено мнение, поддържана терапии и програми за консултации, които подпомагат жизнените нужди на засегнатите от рак на гърдата и техните семейства, разпространява образователни материали и повече от 180 милиона розови панделки, за да се повиши информираността.

Призивът за скрининг е спешен: ракът на гърдата продължава да бъде най-често диагностицираният в света. Това само потвърждава защо мисията на розовата панделка остава непоколебима, обединявайки хората с надеждата да помогнат за премахването на рака на гърдата като животозастрашаваща болест за всички.

-----------------------------------------

Само през октомври, може да се възползвате от 15% отстъпка на стандартна и 3D мамография. Можете да запишете своя час за преглед на *5544