Информация за пациента
Тук ще намерите информация как да се ориентирате в болницата при първото си посещение, как да се запишете за преглед, как става приемът в болницата и как се покриват разходите за медицински услуги. Също така ще откриете всички телефони за връзка с отделенията и информация за допълнителните услуги.
Ценоразпис
Ценоразписи Лабораторни изследвания, вкл. Пакетни услуги
Образно-диагностични изследвания по НЗОК
Всички пациенти, на които са назначени образни диагностични процедури с електронни направления по НЗОК, трябва да предварително да запишат час за съответния вид образно изследване по следния график на следните телефони: 02/403 47 89 и 02/403 41 80:
Компютърна томография
понеделник, вторник, сряда и четвъртък - от 8:00-10:00 ч
понеделник и вторник - от 16:00-18:00 ч.
Магнитно-резонансен томограф
понеделник, вторник, сряда и четвъртък - от 8:00-13:00 ч.
понеделник и вторник - от 13:30 - 18:30 ч.
Ултразвуковото изследване (ехография) на корем за възрастни
понеделник, вторник и четвъртък - от 13:30-18:30 ч.
сряда - от 08:00-13:00 ч. и от 13:30-18:30 ч.
Ултразвуковото изследване (ехография) на гърди за възрастни и мамографии
понеделник - от 08:00-13:00 ч. и 13:30-18:30 ч.
вторник и четвъртък - от 08:00-13:00 ч.
Ултразвуковото изследване (ехография) за деца (0-18 г.)
вторник - от 08:00-13:00 ч.
Рентгенографии
понеделник, вторник, сряда и четвъртък - 08:00-13:00ч. и от 13:30-18:30 ч.
Няма да се извършват рентгеноскопични изследвания с талони на НЗОК.
Записване за консултация
При първото Ви посещение на Информационното бюро можете да зададете въпросите си и да Ви информират за комплексните медицински услуги.
На Информация ще бъдете регистриран в болничната ни информационна система, където ще бъде съхранявана цялата Ви медицинска информация. .
От Информация Вие ще бъдете насочени към съответната локална регистратура, на която ще получите пълна информация за възможностите да Ви бъде извършен преглед, датата и часа на провеждането му. Там ще отговорят на всички Ваши допълнителни въпроси.
За Ваше удобство дата и час за преглед могат да бъдат записани предварително всеки ден (включително празници и почивни дни) от 7:30 до 20:00 часа, след позвъняване на тел: 02/ 403 4000.
Ако след извършения Ви преглед бъдете насочени за допълнителни изследвания и консултации, те могат да бъдат направени в пълен обем в Аджибадем Сити Клиник ДКЦ Токуда. За целта директно се отправете към съответната локална регистратура.
Консултацията по документи с определен специалист се осъществява само след предварително записани дата и час. При необходимост от такъв вид консултация, моля, обадете се на тел: 02/403 4000 за да Ви бъде записан час при търсения от Вас специалист.
- ВАЖНО: За осигуряване на прецизност и качество на диагностичната помощ, не е възможно предоставянето на консултации по телефона.
Първо посещение
Поради изключителната натовареност на нашия Диагностично-консултативен център Ви препоръчваме да се осведомите предварително по телефона за възможните дати и часове на желаните от Вас преглед/прегледи и/или изследване/изследвания.
Можете да запишете час на тел. 02/403 4000 както в работните, така и в неработните дни от 07.30 - 20.00 ч.
Ако след извършения Ви преглед бъдете насочени за допълнителни изследвания и консултации, те могат да бъдат направени в пълен обем в Аджибадем Сити Клиник ДКЦ Токуда. За целта директно се отправете към съответната локална регистратура.
Медицинско обслужване
Аджибадем Сити Клиник УМБАЛ Токуда е модерно лечебно заведение, в което основен приоритет е опазването на здравето и достойноството на пациентите.
При предоставянето на здравна помощ Аджибадем Сити Клиник УМБАЛ Токуда следва принципи, в които пациентите са в центъра на обслужването:
- Пациентът е личност със своите нужди и интереси.
- По време на болничния престой той трябва да запази своето самочувствие и достойнство.
- От решаващо значение е заболяванията или склонността към заболявания да бъдат открити в най-ранен стадий, когато лечението е максимално успешно.
- Изследванията и лечебните процедури са щадящи за пациента.
- Времето на пациента и на лекаря е ценно.
Аджибадем Сити Клиник УМБАЛ Токуда има договор за лечение по над 250 клинични пътеки с НЗОК.
Изграден е единен стандарт за добра медицинска практика, както и система за контрол на качеството в областта на медицинската дейност, обслужването на пациентите и обучението на лекарите, сестрите и техническия персонал.
Аджибадем Сити Клиник Болница Токуда е болнично заведение на най-високо равнище не само в България, но и в целия регион. Болницата е многопрофилна. Тя разполага с 3 модерни операционни блока, организация за еднодневна хирургия, пълен обем на хирургичните специалности, в т.ч. кардиохирургия и неврохирургия.
В болницата работят две реанимационни отделения, в които екип от опитни реаниматори и анестезиолози се грижи денонощно за пациенти в тежко състояние.
Болните се настаняват в удобни и хигиенични стаи, като според възможностите си могат да изберат самостоятелна "ВИП" или "Лукс стая" (виж меню "Полезна информация"/"Допълнителни услуги"). Условия за максимална самостоятелност и комфорт има и в стаите с 4 легла.
Всяка стая има отделен санитарен възел - тоалетна и баня.
Храненето е на съвременен принцип. Всеки болен получава прясно приготвена на място храна според заболяването си и предписанието на лекаря и диетолога. Храненето се извършва в стаите, като качеството е гарантирано чрез контролиран пренос на храната в херметически контейнери от кухнята до пациента.
Извънболничното лечение се осъществява в Аджибадем Сити Клиник ДКЦ Токуда. Той разполага с всички лекарски кабинети за първични и консултативни прегледи и работи в тясна връзка с отделенията на болницата. Има договор с НЗОК.
В центъра е разположена уникална за България и региона апаратура за диагностика на:
- детски болести, включително и в неонаталния период;
- кардиологични, съдови и кардиохирургични заболявания;
- неврологични и неврохирургични заболявания;
- заболявания на черния дроб, панкреаса, жлъчката, хранопровода, стомаха и чревния тракт;
- заболявания на белите дробове и горните дихателни пътища;
- болестите на бъбреците и пикочния мехур, заболявания на мъжката полова система (нефрология и урология);
- гинекологични проблеми, включително злокачествени заболявания на женската полова система; HPV скрининг
- заболявания на жлезите с вътрешна секреция;
- костно-ставни и дегенеративни заболявания, травми;
- очни заболявания;
- УНГ болести;
- кожни и венерологични заболявания;
- лицево-челюстни малформации, лицеви травми и пластика;
- зъбни и ортодонтски проблеми;
- психиатричен кабинет.
Аджибадем Сити Клиник ДКЦ Токуда разполага и с модерна лаборатория за всички видове изследвания, включително хормони и туморни маркери.
Също така разполагаме с мултидисциплинарна Клиника по Образна диагностика, като покрива с дейността си пълния ред от образно-диагностични изследвания. Клиниката е оборудвана със съвременна апаратура, включваща различни модалности – конвенционални рентгенови апарати, остеоденситометър, ултразвукови апарати, окомплектовани с трансдюсери за коремни органи, меки тъкани, млечни жлези, ендоректална и ендовагинална ехография, приставки за провеждане на биопсии под ехографски контрол, устройство за сливане на образите от различни модалности при провеждане на биопсии и минимално-инвазивни интервенции, дигитален мамограф с възможност за стереотаксична биопсия, 64-детекторен компютърен томограф и 3Т и 1,5Т магнитно-резонансни апарати. За целите на спешната диагностика и изследване на тежко-болни пациенти и асистенция в операционен блок, разполагаме с дигитални мобилни апарати и С-рамена от висок клас. Неизменна част от оборудването представляват пакетите от продукти Изкуствен Интелект, които позволяват допълнителна обработка на образите и количествен и качествен анализ.
Достъпът до кабинетите е улеснен чрез система за предварително записване (включително и по телефона – 02/403 4000) и за получаване на информация от служителите на отделните регистратури.
Престой в болницата
Ако състоянието Ви налага приемане в болницата, на локална регистратура ще бъдете уведомени за възможностите по време на лечението и престоя Ви – избор на лекуващ екип, избор на стая и допълнителни удобства, както и за стойността на лечението, ако нямате направление от лекуващия Ви лекар или се налага доплащане (при допълнителни услуги, за специфични консумативи и др.).
Вие можете да бъдете приети за болнично лечение след консултация със специалист от Диагностично–консултативния ни блок по един от следните 3 начина:- Като задължително здравноосигурено лице с Направление №3 (за консултация) от личния Ви лекар или специалист. Постъпването за болнично лечение, независимо от това, че имате необходимото направление, става единствено и само по преценка на съответния специалист на Диагностично–консултативния блок на болницата. Направление №7 за хоспитализация може да Ви бъде издадено от Болница Токуда, независимо дали сте преминал преглед по НЗОК или платена консултация
- Ако не сте здравноосигурено лице или нямате необходимото направление - срещу заплащане по ценоразписа на болницата
- Ако сте допълнително здравно осигурен, разходите Ви ще бъдат покрити от Вашия здравен фонд. Предварително попитайте служителя на регистратурата, дали болницата има сключен договор с Вашия фонд и какво е Вашето покритие
Според конкретното заболяване и Вашето състояние лекарят ще прецени какъв режим на хранене да следвате при престоя си в болницата.
След определени операции и при някои заболявания е възможно да се наложи да бъдете хранени чрез венозни вливания
на хранителни вещества или през сонда в стомаха. Независимо от конкретната диета, храната ви ще бъде приготвена от пресни и контролирани продукти, при спазването на всички правила за хигиена и здравословно хранене.
- ВАЖНО: В името на Вашата сигурност не се допуска внасянето и съхранението на големи количества храни и напитки в болничните стаи. Във Ваш интерес е стриктно да спазвате предписаната Ви диета. Вашите близки могат да Ви носят сокоже, минерална вода, плодове или други ястия, в случай че сте на обща диета. Въпреки това не трябва да забравяте риска от хранителни интоксикации при консумация на некачествена или неправилно съхранена храна, внесена отвън.
Дневният режим на пациентите в Аджибадем Сити Клиник Болница Токуда е съобразен с конкретните клиники и заболявания, но като цяло е създаден за максимално ползотворно разпределение на времето.
Общият болничен режим е:
- 06.00 Събуждане на пациента
- 06.00–06.30 Личен тоалет на пациента
- 06.30–08.00 Манипулации (вземане на лабораторни изследвания, измерване на артериално налягане и получаване на сутрешна терапия)
- 08.00–08.30 Закуска
- 08.30–09.00 Визитация с лекаря Ви
- 09.00–12.00 Изписване, консултации или изчакване на процедурата
- 12.00–12.30 Обяд
- 12.30–14.00 Манипулации
- 14.00–16.00 Почивка
- 16.00–16.15 Измерване на температурата
- 16.15–18.00 Свободно време, свиждане
- 18.00–19.00 Вечеря, получаване на терапия и измерване на артериално налягане
- 19.00–22.00 Свободно време
- 22.00–22.30 Измерване на артериално налягане и получаване на терапия
- 22.30–06.00 Сън
В част от секторите на болницата - реанимация и родилно отделение - действа особен режим за свижданията, за да се гарантира сигурността на пациентите. При влизането си в отделението Вашите близки обуват найлонови предпазители върху обувките си, за да се гарантира болничната хигиена. След поставянето на калцуните близките трябва да дезинфектират ръцете си. Посетителите със симптоми на остра вирусна инфекция задължително поставят маска за еднократно ползване. В част от отделенията посетителите обличат и халати върху дрехите си.
Моля, следвайте указанията на медицинския екип при свиждане. Всички изисквания са насочени към гарантиране на здравето и сигурността на пациентите.
Информирането на близките за състоянието на пациентите е регламентирано във вътрешния правилник на болницата. Още при постъпването можете да определите кои Ваши близки да бъдат информирани за промените във Вашето здравословно състояние по време на болничния Ви престой, както и за резултатите от изследванията, процедурите и операциите.
Сведенията се получават от лекуващия лекар.
На Централна регистратура можете да потърсите подробности и да заявите своя избор.
Според възможностите и желанието си можете да бъдете настанени в стая „Лукс”, VIP-стая или стая с четири легла.
- Стая с 4 легла – влиза в стойността на клиничната пътека или платения медицински пакет
- „ВИП” стая
„Лукс” стая
На Централна регистратура можете да получите повече информация за актуалните цени и да заявите своя избор.
Покриване на разходите за лечение
Здравноосигурени пациенти:
Аджибадем Сити Клиник ДКЦ Токуда и Аджибадем Сити Клиник УМБАЛ Токуда имат договор с Националната здравноосигурителна каса. Съгласно българското законодателство всички задължително здравноосигурени лица имат свободен достъп до нашата болница. Пациентите не заплащат за лечебната дейност, която Националната здравноосигурителна каса покрива, освен потребителската такса за престой в болницата. Всички допълнителни услуги (напр. избор на лекар и/или екип за лечение, самостоятелна стая и удобства, медикаменти и консумативи, които не се заплащат от НЗОК), се заплащат от пациента по ценовата листа на болницата. Вие ще бъдете предупредени и Вашето съгласие ще бъде потърсено своевременно, ако се наложи доплащане.
Пациенти, които сами заплащат за лечението си:
Когато сте неосигурен или нямате направление за извършване на консултация, изследвания и лечение, Вие заплащате по ценоразписа на ДКЦ и болницата. При приемане след първичния
клиничен преглед Вие ще получите информация за стойността на необходимото лечение чрез първична план-сметка, която се попълва в приемния кабинет. Предварително се заплаща стойността на медицинския пакет, избора на лекуващ екип и някои консумативи, които
ще бъдат използвани за Вашето лечение. Ако по време на престоя Ви се налагат допълнителни манипулации и консумативи, Вие ще бъдете уведомени за тях и за промяната в крайната сума.
Пациенти, които са допълнително здравноосигурени:
Аджибадем Сити Клиник УМБАЛ Токуда има договори с редица здравноосигурителни фондове. Съгласно тези споразумения Вашите разходи ще бъдат покрити от съответния здравен фонд.
Кредит за лечение „Токуда Пациент”:
Ако
не разполагате с финансовата възможност да покриете разходите си за престоя в болницата, на Ваше разположение са кредитните консултанти на „Токуда Банк”. Офисът на банката е в централното фоайе.
Кредитите “Токуда Пациент”
се отпускат за заплащане на медицински разходи към УМБАЛ Токуда. Размерът на кредита е до 15 000 лева и се предоставя за срок от 2 до 7 години. Предвиден е гратисен период от 3 месеца. Годишната лихва е 12%. За повече информация се обърнете към клона
на „Токуда Банк” в централното фоайе на болницата. Повече информация можете да получите и на тел: +35924034957.
Договори с фондове
- ЗД Съгласие АД - Токуда Здраве
- ЗАД Булстрад Живот Виена Иншурънс Груп АД
- ОЗОФ Доверие АД
- ЗД Евроинс АД
- FiHealth Застраховане АД
- ЗАД Здравноосигурителен институт АД
- ЗК Уника Живот АД
- Дженерали Застраховане АД
- ЗАД Алианц България
- ДЗИ Животозастраховане ЕАД
- Застрахователна компания "Аксиом " АД
- "Групама застраховане" ЕАД
За контакти:
Ангел Ангелов
Супервайзър Отдел Договори със застрахователни компании
тел.: +359 2 403 4342
email: angel.p.angelov@acibademcityclinic.bg
- ЗД Съгласие АД
- ЗАД Булстрад Живот Виена Иншурънс Груп АД
- FiHealth Застраховане АД
- ЗАД Здравноосигурителен институт АД
- ЗК Уника Живот АД
- Дженерали Застраховане АД
- ЗАД Алианц България
- ДЗИ Животозастраховане ЕАД
- Застрахователна компания "Аксиом " АД
За контакти:
Ангел Ангелов
Супервайзър Отдел Договори със застрахователни компании
тел.: +359 2 403 4342
email: angel.p.angelov@acibademcityclinic.bg
- АXA PPP INTERNATIONAL
- BUPA INTERNATIONAL
- AETNA GLOBUL BENEFITS
- HTH WORLDWIDE
- IMG INTERNATIONAL MEDICAL GROUP- THE FIRST HEALTH NETWORK
- AIG TRAVEL
- SOS INTERNATIONAL
- CIGNA
- ALLIANZ WORLDWIDE CARE
- HENNER GROUP
- BLUECROSS BLUESHIELDS
- MENORA INSURANCE COMPANY
- UNIQA LIFE INSURANCE
- AP COMPANIES
- FIDELITAS ASSISTANCE
- CORIS BULGARIA
- EUROCROSS ASSISTANCE
- GLOBAL SERVICES BULGARIA
- CAN ASSISTANCE
- CEGA MEDICAL ASSISTANCE
- UNITED HEALTHWATCH
- FEMI PREMIUM
- MSH INTERNATIONAL
- HEALIX INTERNATIONAL
- APRIL INTERNATIONAL
- IMA ASSISTANCE
- AXA ASSISTANCE
- FAX SOLUTIONS
- FALCK GLOBAL ASSISTANCE
За контакти:
Елисавета Деспотова
Ръководител Сектор Обслужване на Договори с външни контрагенти
Тел.: +359 2 403 4352
Е-mail: elisaveta.despotova@acibademcityclinic.bg
Болнични стаи
Всяка болнична стая е снабдена с централна климатизация, с възможност за индивидуално регулиране на температурата, със система за контакт с дежурния медицински персонал, възможност за кислородолечение, вакуумна система, специално конструирано болнично легло.
Леглата са многофункционални и се управляват с дистанционен пулт. Всяка стая е снабдена със система за сигнализация и постоянна връзка с дежурния медицински екип.
Стаите в Аджибадем Сити Клиник УМБАЛ Токуда са 3 вида:
- стая с 4 легла – ползването на легло в такава стая влиза в стойността на клиничната пътека и за нея пациентът не доплаща;
- „ВИП” стая – единична стая, за която пациентът предварително заявява своя избор и доплаща стойността й на Централна регистратура;
- „Лукс” стая - единична стая, за която пациентът предварително заявява своя избор и доплаща стойността й на Централна регистратура.
"Лукс” стаите в Аджибадем Сити Клиник УМБАЛ Токуда са създадени с идеята за максимален комфорт на пациента, те са просторни и функционални по отношение на грижата за болния.
В стаята има телевизор, телефон. Обособен е удобен кът, където да настаните Вашите гости по време на посещение.
Стаята има изграден мини-кухненски бокс, където можете да подгреете храна и напитки, внесени отвън. Боксът се състои от печка с керамичен плот, малък хладилник, мивка, както и необходимият кухненски сервиз.
Специално внимание при изграждането на болницата е отделено на банята и тоалетната. При изграждането на болницата санитарните помещения са създадени с максимален комфорт за пациента.
Клинични пътеки
Аджибадем Сити Клиник МБАЛ Токуда има договор с Националната здравноосигурителна каса за лечение в болнични условия по следните клинични пътеки:
Клинични пътеки - 2023 - 2025 г.
Медицински туризъм
Предоставяне на медицинска помощ на граждани от други държави членки на Европейския съюз
За всеки гражданин, осигурен в държава членка на ЕС/ЕИП/Швейцария, който се нуждае от спешна и неотложна медицинска помощ в България (т.е. всяка помощ, която лекарят прецени, че в зависимост от здравословното състояние и продължителността на престоя на гражданина, не може да се отложи до планираното му завръщане в страната, в която живее), са валидни разпоредбите на българското здравноосигурително законодателство.
Когато се ползвате от правата на задължителното здравно осигуряване, трябва да се обръщате само към лечебни заведения, сключили договор с Националната здравноосигурителна каса.
Ако Вие сте гражданин, осигурен в държава членка на ЕС/ЕИП/Швейцария, и желаете да упражните правото си на медицинска помощ в Аджибадем Сити Клиник, съгласно обхвата на сключения договор с НЗОК е необходимо да представите:
- Валидна Европейска здравноосигурителна карта (ЕЗОК), издадена от компетентна институция на Вашата държава, която удостоверява здравноосигурителните Ви или здравни права. По изключение това може да бъде доказано и с Удостоверение за временно заместване на ЕЗОК (издадено от същата институция).
- Валиден документ за самоличност.
- Необходимо е да удостоверите, че не пребивавате в България с цел лечение. Ще Ви бъде предоставена декларация по образец, която следва лично да подпишете.
Въпроси и отговори
Да, по повече от 220 клинични пътеки. Можете да бъдете прегледани с направление №3 от личния Ви лекар при предварително записан час.
Клиничните пътеки, по които болницата има сключен договор с НЗОК, можете да разгледате тук: Клинични пътеки - 2023 - 2025 г.
Това зависи от конкретното заболяване и необходимия специалист. Част от кабинетите са изключително натоварени, което налага ранно планиране за прегледа. Първо проверете на място или по телефон кога е възможно да бъдете прегледани. За планиране на консултация можете да се обадите на тел: 02/403 4000.
И в двата случая е необходим талон №3 от личния лекар /направление за преглед от специалист/. Нашите лекари ще преценят необходимостта от допълнителни консултации или болнично лечение.
Ако не разполагате с Направление №3, можете да се запишете за платена консултация. При необходимост от хоспитализация нашите специалисти могат да Ви издадат Направление №7 за прием в болницата.
Да, в болницата има голяма многопрофилна детска клиника, която приема деца 24 часа в денонощието. Лекуват се дори кърмачета в отделението по „Неонатология”.
В част от секторите на болницата - реанимация и родилно отделение - действа особен режим за свижданията, за да се гарантира сигурността на пациентите.
В другите отделения свижданията се извършват всеки ден, както и през всички празнични дни от 16:00 до 18:00 ч.
Да, по Ваше желание. Според възможностите си можете да бъдете настанени във стая VIP или „Лукс”-стая. Моля, информирайте се предварително на Централна регистратура.
Политика за защита на личните данни
Общият регламент за защита на личните данни (ОРЗД) започва да се прилага от 25 май 2018г. и регламентира защитата на личните данни на субектите на данни в Европейския съюз и Европейското икономическо пространство. Всяка компания трябва да предприеме необходимите мерки за защита на правата и свободите на физическите лица, за да гарантира неприкосновеността на личния им живот. За да научите повече за това как са защитени Вашите лични данни, можете да изберете съответното поле от страничното меню.
Уважаеми пациенти,
На 25 май 2018 г. влезе в сила Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни и за отмяна на Директива 95/46/EО (Общ регламент относно защитата на данните). С цел да съобразят дейността си с тези регулаторни изисквания, лечебните заведения от групата „Аджибадем Сити Клиник“ са утвърдили политики за обработване на лични данни за пациенти. Информация за тях можете да откриете в следните документи, публикувани в тази секция:
1. Политика за поверителност на дружествата от групата „Аджибадем Сити Клиник“ в съответствие с Регламент (ЕС) 2016/679. Тази групова политика предоставя информация за личните данни на пациентите, които лечебните заведения от групата „Аджибадем Сити Клиник“ могат да обработват споделено и да обменят по между си. Със съдържанието на документа можете да се запознаете тук.
2. Декларация за поверителност. Този документ информира за условията, при които конкретното лечебно заведение, в качеството му на аминистратор на лични данни, събира и обработва за своите пациенти, заедно с другата изискуема информация съгласно чл.13 и чл.14 от Общия регламент относно защитата на данните. Декларацията за поверителност е публикувана в секция „Защита на личните данни“ на интернет страницата на съответното лечебно заведение от групата „Аджибадем Сити Клиник“ и е достъпна и на хартиен носител, в сградата на съответното лечебно заведение.
3. Политика за бисквитки. Този документ дава информация „бисквитките“ (малки файлове с текстово съдържание и уникален номер, които се съхраняват в директорията на браузъра на устройството на потребителя), които се събират при достъп до интернет страниците на лечебните заведения от групата „Аджибадем Сити Клиник“. Повече информация за Политиката за бисквитки можете да намерите тук.
В качеството си на субект на данни, всеки пациент може да упражни правото си на:
- достъп до информация;
- коригиране на неточни или непълни данни;
- изтриване на данни (когато са налице определени условия за това);
- ограничаване на обработването;
- възражение срещу обработването;
- преносимост на данните.
като подаде на хартиен носител или по електроен път на dpo@acibademcityclinic.bg заявление за упражняване на права съгласно Общия регламент относно защитата на данните.
За Ваше удобство в тази секция сме публикували образци от формуляри, които може да използвате. Формулярите за упражняване на права са препоръчителни. Правата могат да бъдат упражнени от субекта на данни и чрез заявление в свободен текст, което съдържа достатъчна информация, която да позволи на администратора (лечебното заведение) да го изпълни. Използването на формуляра ще позволи обработването на искането по-бързо и без допълнително ангажиране на субекта на данните.
Вашето име и координати за връзка са необходими, за да може заявителя да бъде идентифициран еднозначно и да бъде своевременно уведомен, ако е необходима допълнителна информация. Ако информацията за контакт със заявителя не е попълнена и е необходима допълнителна информация от субекта на данните, искането ще бъде разгледано след като заявителя се свърже отново с администратора (лечебното заведение).
Данните, съдържащи се в искането, представляват лични данни и са необходима, за да може лечебното заведение да изпълни искането. След изпълнение искането ще бъде запазено заедно с другите лични данни, които администраторът ще продължи да съхранява и обработва законосъобразно.
При описание на искането заявителят е препоръчително да уточни:
- каква информация се иска да бъде предоставена;
- защо трябва/може да бъдат коригирани или изтрити лични данни – в тази връзка администраторът може да изиска допълнителни документи или информация;
- формат за предоставяне на личните данни при упражнено право за пренос и лице – получател на данните
- да уточните срещу какви действия по обработване на Вашите лични данни възразявате.
Обърнете внимание, че при подаване на заявление по електронен път, заявителят следва да подпише заявлението с електронен подпис.
При подаване на заявление за упражняване на права, за лице, което е различно от заявителя се прилага пълномощно.
Администраторът ще разгледа и отговори на подаденото искане в рамките на 30 дни, считано от деня на неговото постъпване.
За всички допълнителни въпроси, свързани с обработването на лични данни от лечебните заведения от групата „Аджибадем Сити Клиник“ ЕАД, както и с упражняването на права от субектите на данни съгласно Общия регламент относно защитата на данните можете да се свържете с длъжностното лице по защита на данните на посочените по-долу координати за връзка:
ел. поща: dpo@acibademcityclinic.bg
тел.: +359878739296
адрес: гр. София, бул. „Никола Вапцаров“ № 53, ет.3
Съгласно Общия регламент, „лични данни“ са всяка информация, която се отнася до физическо лице и чрез която то може да бъде пряко или непряко идентифицирано.
„Данни за здравословното състояние“ означава лични данни, свързани с физическото или психическото здраве на физическо лице. Тези данни се ползват със специална защита, предвид техния чувствителен характер, и се обработват от медицински специалисти, обвързани от задължение за професионална тайна.
Обработване на лични данни е всяка операция или съвкупност от операции, които могат да се извършат по отношение на личните данни с автоматични или други средства.
С настоящата политика се предоставя информация относно:
Кой е администратор на личните данни?
На кои физически лица личните данни се обработват от дружеството?
За какви цели и на какво правно основание се обработват личните данни?
На кого се предават или разкриват личните данни?
Сроковете за съхранение на личните данни;
Мерките за гарантиране на сигурността на данните;
Правата на лицата и начина за тяхното упражняване.
Администратор на личните данни
Администратор на личните данни е „АДЖИБАДЕМ СИТИ КЛИНИК ДИАГНОСТИЧНО-КОНСУЛТАТИВЕН ЦЕНТЪР ТОКУДА“ ЕАД с адрес: гр. София, бул. „Никола Й. Вапцаров“ № 51Б, тел./факс: 02/403 4000
Дружеството има специално определено длъжностно лице по защита на данните, с което можете да се свържете на ел. поща: dpo@acibademcityclinic.bg и тел.: 0878739296
Физически лица, чиито лични данни се обработват от дружеството
ДКЦ Токуда обработва лични данни относно следните физически лица:
(а) Пациенти, а когато това е необходимо - и на техни близки;
(б) Персонал – настоящи и бивши служители на дружеството, кандидати за работа, както и обучаеми;
(в) Посетители в лечебното заведение;
(г) Контрагенти или потенциални контрагенти на дружеството и на техни служители.
Цели на обработване
Дружеството обработва лични данни за следните цели:
(а) Предоставяне на здравни услуги - медицинска диагностика, лечение, клинични изследвания и др.;
(б) Изпълнение на законовите задължения на дружеството, по-специално по Закона за здравето, Закона за здравното осигуряване, Закона за лечебните заведения, подзаконовите актове по прилагането им, Националния рамков договор;
(в) Изпълнение на изискванията на трудовото и социалното законодателство по отношение на служителите;
(г) Гарантиране сигурността на пациентите, служителите и имуществото чрез видеонаблюдение, регистрация, физическа охрана и контрол на достъпа;
(д) Други законосъобразни цели, като счетоводно обслужване, поддръжка и сигурност на интернет сайта и IT системите на дружеството, защита на законните интереси на дружеството, включително и по съдебен ред, и др.
Правни основания за обработване
ДКЦ Токуда обработва специални категории лични данни, като данни за здравословното състояние, генетични данни или данни за сексуалния живот или сексуалната ориентация, единствено при наличие на някое от условията по Общия регламент и по-специално:
(а) За целите на превантивната или трудовата медицина, за оценка на трудоспособността на пациенти и служители, медицинската диагноза, осигуряването на здравни или социални грижи или лечение;
(б) За да бъдат защитени жизненоважни интереси на субекта на данните или на друго физическо лице, когато субектът на данните е физически или юридически неспособен да даде своето съгласие;
(в) За защита на обществения интерес в областта на общественото здраве, като защитата срещу сериозни трансгранични заплахи за здравето или осигуряването на високи стандарти за качество и безопасност на здравните грижи и лекарствените продукти или медицинските изделия;
(г) При наличие на изрично съгласие на лицето за обработването за една или повече конкретни цели, освен ако законодателството изключва възможността за подобно съгласие.
Дружеството обработва и други лични данни при наличие на някое от алтернативните правни основания по Общия регламент и по-специално:
(а) Законови задължения на дружеството;
(б) Изпълнение на договор, включително преддоговорните отношения преди сключването му;
(в) Легитимните интереси на дружеството, доколкото те имат преимущество над интересите или основните права и свободи на субектите на данни;
(г) Свободно изразено, конкретно, информирано и недвусмислено съгласие на субекта на данните. Вече даденото съгласие може да бъде оттеглено от лицето по всяко време по същия начин, по който е било предоставено.
На кого се предават или разкриват личните данни
ДКЦ Токуда предоставя лични данни на:
(а) Компетентни публични органи в изпълнение на законови разпоредби, включително на Националната здравноосигурителна каса, Министерството на здравеопазването, НАП, НОИ и др.;
(б) Други дружества от групата Аджибадем Сити Клиник, външни лаборатории или други лечебни заведения;
(в) Търговски дружества, предоставящи услуги на дружеството, в това число за информационно поддържане и сигурност на IT системите.
Във всички тези случаи ДКЦ Токуда предприема необходимите мерки за защита на правата и интересите на субектите на личните данни, като поемане на изрични договорни задължения от обработващите лични данни за гарантиране на сигурността на данните и опазване на тяхната конфиденциалност.
Предаване на лични данни в трети държави
ДКЦ Токуда не предава лични данни в трети страни извън Европейския съюз. Когато е необходимо за целите на лечението, ДКЦ Токуда може да предава лични данни в трети страни. В тези случаи, с оглед защита на правата и интересите на пациента, от него се иска изрично предварително съгласие за трансфера на данните. Личните данни може да бъдат защитени и по друг начин, например чрез подписване на договор между дружеството и получателя, включващ стандартни клаузи за защита личните данни, приети от Европейската комисия.
Срокове на съхранение на личните данни
Личните данни на пациентите се съхраняват в съответствие с нормативно определените срокове за съответната медицинска документация.
Личните данни на кандидати за работа, които не са одобрени за назначаване в Дружеството, се съхраняват за срока, определен съгласно действащата нормативна уредба в областта на защитата на личните данни, от приключване на процедурата, след което се връщат на лицето или унищожават. Личните данни могат да се съхраняват за по-дълъг период, с цел отправяне на предложения за работа, само при наличие на съгласие на кандидата в писмена форма.
Записите от видеонаблюдението, записите на разговорите в "Информационна регистратура" и регистрите на посетителите се съхраняват за срок от 60 (шестдесет) дни съгласно Закона за частната охранителна дейност.
Личните данни, съдържащи се в счетоводни документи, се съхраняват в сроковете по чл. 12 от Закона за счетоводството.
Сигурност на личните данни
ДКЦ Токуда прилага всички подходящи технически и организационни мерки за гарантиране сигурността на личните данни, включително поемане на изрично задължение от служителите за професионална тайна и конфиденциалност.
Права на субектите на данните
Всяко физическо лице, чиито данни се обработват от ДКЦ Токуда, има следните права:
- право на достъп до личните му данни, включително да получи копие от тях;
- право на коригиране или допълване на неточни или непълни лични данни;
- право на изтриване на лични данни, които се обработват без правно основание;
- право на ограничаване на обработването - при наличие на правен спор между дружеството и лицето до неговото решаване или за установяването, упражняването или защитата на правни претенции;
- право на преносимост на лични данни, които го засягат и които той е предоставил на Дружеството, в структуриран, широко използван и пригоден за машинно четене формат.
- право на възражение - по всяко време и на основания, свързани с конкретната ситуация на лицето, при условие, че не съществуват убедителни законови основания за обработването, които имат предимство пред интересите, правата и свободите на субекта на данни, или съдебен процес.
Правото на достъп до здравна информация се упражнява по реда на чл. 27 от Закона за здравето. Здравна информация може да бъде предоставяна на трети лица, когато:
- лечението на лицето продължава в друго лечебно заведение;
- съществува заплаха за здравето или живота на други лица;
- е необходима при идентификация на човешки труп или за установяване на причините за смъртта;
- е необходима за нуждите на държавния здравен контрол за предотвратяване на епидемии и разпространение на заразни заболявания;
- е необходима за нуждите на медицинската експертиза и общественото осигуряване;
- е необходима за нуждите на медицинската статистика;
- е необходима за нуждите на Министерството на здравеопазването, Националния център по здравна информация, НЗОК, регионалните здравни инспекции и Националния статистически институт.
- е необходима за нуждите на застраховател, лицензиран по раздел I от приложение № 1 или т. 2 или по т. 1 и 2 от раздел ІІ, буква "А" на приложение № 1 към Кодекса за застраховането.
Онлайн достъп до разчитанията на образни изследвания и лабораторни резултати се предоставя чрез интернет сайта на дружеството. С цел защита на личните данни, идентификационният номер и паролата за онлайн достъп се предоставят само лично. Не се допуска предоставянето им по телефон или изпращането им по електронна поща.
В съответствие със Закона за защита на личните данни, посочените по-горе права могат да се упражнят чрез подаване на писмено заявление на адрес: гр. София, бул. „Никола Й. Вапцаров“ № 51Б. Заявление може да бъде отправено и по електронен път, по реда на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги. ДКЦ Токуда е в процес на изграждане на системата за подаване на електронни заявления, като при първа възможност физическите лица ще бъдат уведомени, когато системата започне да действа. Заявлението се отправя лично от субекта на данни или от изрично упълномощено от него лице с нотариално заверено пълномощно, като копие от него се предоставя към заявлението.
Отговор на искане на упражнено право се изготвя на хартиен носител и се получава от заявителя на адреса на Дружеството, на отдел „Регистратура“. Служителите от отдел „Регистратура“ проверяват самоличността на заявителя чрез справка в документ за самоличност, представен от последния, и предоставят отговора в два екземпляра, по един за всяка страна, подписани от заявителя.
Защита на правата на субектите на данните
В съответствие със Закона за защита на личните данни и Общия регламент за защита на данните, всяко физическо лице, което счита, че правото му на защита на личните му данни е нарушено, може да подаде жалба до Комисията за защита на личните данни на адрес: гр. София 1592, бул. „Проф. Цветан Лазаров” № 2, интернет страница: www.cpdp.bg.
Съгласно Общия регламент, „лични данни“ е всяка информация, която се отнася до физическо лице и чрез която то може да бъде пряко или непряко идентифицирано.
„Данни за здравословното състояние“ означава лични данни, свързани с физическото или психическото здраве на физическо лице. Тези данни се ползват със специална защита, предвид техния чувствителен характер, и се обработват от медицински специалисти, обвързани от задължение за професионална тайна.
Обработване на лични данни е всяка операция или съвкупност от операции, които могат да се извършат по отношение на личните данни с автоматични или други средства.
С настоящата политика се предоставя информация относно:
Кой е администратор на личните данни
На кои физически лица личните данни се обработват от дружеството
За какви цели и на какво правно основание се обработват личните данни
На кого се предават или разкриват личните данни
Сроковете за съхранение на личните данни
Мерките за гарантиране на сигурността на данните
Правата на лицата и начина за тяхното упражняване
Администратор на личните данни
Администратор на личните данни е „АДЖИБАДЕМ СИТИ КЛИНИК УНИВЕРСИТЕТСКА МНОГОПРОФИЛНА БОЛНИЦА ЗА АКТИВНО ЛЕЧЕНИЕ ТОКУДА“ ЕАД с адрес: гр. София, ул. „Никола Й. Вапцаров“ № 51Б , тел./факс: 02/403 4000
Дружеството има специално определено длъжностно лице по защита на данните, с което можете да се свържете на ел. поща: dpo@acibademcityclinic.bg и тел.: 0878739296
Физически лица, чиито лични данни се обработват от дружеството
УМБАЛ Токуда обработва лични данни относно следните физически лица:
(а) Пациенти, а когато това е необходимо - и на техни близки;
(б) Персонал – настоящи и бивши служители на дружеството, кандидати за работа, както и обучаеми;
(в) Посетители в лечебното заведение;
(г) Контрагенти или потенциални контрагенти на дружеството и на техни служители.
Цели на обработване
Дружеството обработва лични данни за следните цели:
(а) Предоставяне на здравни услуги - медицинска диагностика, лечение, клинични изследвания и др.;
(б) Изпълнение на законовите задължения на дружеството, по-специално по Закона за здравето, Закона за здравното осигуряване, Закона за лечебните заведения, подзаконовите актове по прилагането им, Националния рамков договор;
(в) Изпълнение на изискванията на трудовото и социалното законодателство по отношение на служителите;
(г) Гарантиране сигурността на пациентите, служителите и имуществото чрез видеонаблюдение, регистрация, физическа охрана и контрол на достъпа;
(д) Други законосъобразни цели, като счетоводно обслужване, поддръжка и сигурност на интернет сайта и IT системите на дружеството, защита на законните интереси на дружеството, включително и по съдебен ред, и др.
Правни основания за обработване
УМБАЛ Токуда обработва специални категории лични данни, като данни за здравословното състояние, генетични данни или данни за сексуалния живот или сексуалната ориентация, единствено при наличие на някое от условията по Общия регламент и по-специално:
(а) За целите на превантивната или трудовата медицина, за оценка на трудоспособността на служителя, медицинската диагноза, осигуряването на здравни или социални грижи или лечение;
(б) За да бъдат защитени жизненоважни интереси на субекта на данните или на друго физическо лице, когато субектът на данните е физически или юридически неспособен да даде своето съгласие;
(в) За защита на обществения интерес в областта на общественото здраве, като защитата срещу сериозни трансгранични заплахи за здравето или осигуряването на високи стандарти за качество и безопасност на здравните грижи и лекарствените продукти или медицинските изделия;
(г) При наличие на изрично съгласие на лицето за обработването за една или повече конкретни цели, освен ако законодателството изключва възможността за подобно съгласие.
Дружеството обработва и други лични данни при наличие на някое от алтернативните правни основания по Общия регламент и по-специално:
(а) Законови задължения на дружеството;
(б) Изпълнение на договор, включително преддоговорните отношения преди сключването му;
(в) Легитимните интереси на дружеството, доколкото те имат преимущество над интересите или основните права и свободи на субектите на данни;
(г) Свободно изразено, конкретно, информирано и недвусмислено съгласие на субекта на данните. Вече даденото съгласие може да бъде оттеглено от лицето по всяко време по същия начин, по който е било предоставено.
На кого се предават или разкриват личните данни
УМБАЛ Токуда предоставя лични данни на:
(а) Компетентни публични органи в изпълнение на законови разпоредби, включително на Националната здравноосигурителна каса, Министерството на здравеопазването, НАП, НОИ и др.;
(б) Други дружества от групата Сити Клиник Аджибадем, външни лаборатории или други лечебни заведения;
(в) Търговски дружества, предоставящи услуги на дружеството, в това число за информационно поддържане и сигурност на IT системите.
Във всички тези случаи УМБАЛ Токуда предприема необходимите мерки за защита на правата и интересите на субектите на личните данни, като поемане на изрични договорни задължения от обработващите лични данни за гарантиране на сигурността на данните и опазване на тяхната конфиденциалност.
Предаване на лични данни в трети държави
Когато е необходимо за целите на лечението, УМБАЛ Токуда може да изпраща проби, придружени от съответните лични данни на пациента, за клинични изследвания в лаборатория Acibadem LabMed в Република Турция. В тези случаи, с оглед защита на правата и интересите на пациента, от него се иска изрично предварително съгласие за трансфера на данните. Личните данни може да бъдат защитени и по друг начин, например чрез подписване на договор между дружеството и лаборатория Acibadem LabMed, включващ стандартни клаузи за защита личните данни, приети от Европейската комисия.
Срокове на съхранение на личните данни
Личните данни на пациентите се съхраняват в съответствие с нормативно определените срокове за съответната медицинска документация.
Личните данни на кандидати за работа, които не са одобрени за назначаване в Дружеството, се съхраняват за срока, определен съгласно действащата нормативна уредба в областта на защитата на личните данни, от приключване на процедурата, след което се връщат на лицето или унищожават. Личните данни могат да се съхраняват за по-дълъг период с цел отправяне на предложения за работа само при наличие на съгласие на кандидата в писмена форма.
Записите от видеонаблюдението, записите на разговорите в "Информационна регистратура" и регистрите на посетителите се съхраняват за срок от 60 (шестдесет) дни съгласно Закона за частната охранителна дейност.
Личните данни, съдържащи се в счетоводни документи, се съхраняват в сроковете по чл. 12 от Закона за счетоводството.
Сигурност на личните данни
УМБАЛ Токуда прилага всички подходящи технически и организационни мерки за гарантиране сигурността на личните данни, включително поемане на изрично задължение от служителите за професионална тайна и конфиденциалност.
Права на субектите на данните
Всяко физическо лице, чиито данни се обработват от УМБАЛ Токуда, има следните права:
- право на достъп до личните му данни, включително да получи копие от тях;
- право на коригиране или допълване на неточни или непълни лични данни;
- право на изтриване на лични данни, които се обработват без правно основание;
- право на ограничаване на обработването - при наличие на правен спор между дружеството и лицето до неговото решаване или за установяването, упражняването или защитата на правни претенции;
- право на преносимост на лични данни, които го засягат и които той е предоставил на Дружеството, в структуриран, широко използван и пригоден за машинно четене формат. - право на възражение - по всяко време и на основания, свързани с конкретната ситуация на лицето, при условие, че не съществуват убедителни законови основания за обработването, които имат предимство пред интересите, правата и свободите на субекта на данни, или съдебен процес.
Правото на достъп до здравна информация се упражнява по реда на чл. 27 от Закона за здравето. Здравна информация може да бъде предоставяна на трети лица, когато:
- лечението на лицето продължава в друго лечебно заведение;
- съществува заплаха за здравето или живота на други лица;
- е необходима при идентификация на човешки труп или за установяване на причините за смъртта;
- е необходима за нуждите на държавния здравен контрол за предотвратяване на епидемии и разпространение на заразни заболявания;
- е необходима за нуждите на медицинската експертиза и общественото осигуряване; - е необходима за нуждите на медицинската статистика или за медицински научни изследвания, след като данните, идентифициращи пациента, са заличени;
- е необходима за нуждите на Министерството на здравеопазването, Националния център по здравна информация, НЗОК, регионалните здравни инспекции и Националния статистически институт.
- е необходима за нуждите на застраховател, лицензиран по раздел I от приложение № 1 или т. 2 или по т. 1 и 2 от раздел ІІ, буква "А" на приложение № 1 към Кодекса за застраховането.
Онлайн достъп до разчитанията на образни изследвания и лабораторни резултати се предоставя чрез интернет сайта на дружеството. С цел защита на личните данни, идентификационният номер и паролата за онлайн достъп се предоставят само лично. Не се допуска предоставянето им по телефон или изпращането им по електронна поща.
В съответствие със Закона за защита на личните данни, посочените по-горе права могат да се упражнят чрез подаване на писмено заявление на адрес: гр. София, бул. „Никола Й. Вапцаров“ № 51Б. Заявление може да бъде отправено и по електронен път по реда на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги. УМБАЛ Токуда е в процес на изграждане на системата за подаване на електронни заявления, като при първа възможност физическите лица ще бъдат уведомени, когато системата започне да действа. Заявлението се отправя лично от субекта на данни или от изрично упълномощено от него лице с нотариално заверено пълномощно, като копие от него се предоставя към заявлението.
Отговор на искане на упражнено право се изготвя на хартиен носител и се получава от заявителя на адреса на Дружеството на отдел „Регистратура“. Служителите от отдел
„Регистратура“ проверяват самоличността на заявителя чрез справка в документ за самоличност, представен от последния, и предоставят отговора в два екземпляра, по един за всяка страна, подписани от заявителя.
Защита на правата на субектите на данните
В съответствие със Закона за защита на личните данни и Общия регламент за защита на данните, всяко физическо лице, което счита, че правото му на защита на личните му данни е нарушено, може да подаде жалба до Комисията за защита на личните данни на адрес: гр. София 1592, бул. „Проф. Цветан Лазаров” № 2, интернет страница: www.cpdp.bg.